Οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και όσοι δεν έχουν την επιλογή των διακοπών σε βουνό ή θάλασσα καλούνται να λάβουν τα μέτρα τους για να αντιμετωπίσουν το “καμίνι” της πόλης κατά τους θερινούς μήνες. Υπάρχουν τρόποι για να διατηρήσουμε την ενέργειά μας αμείωτη και τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού παρά τις υψηλές θερμοκρασίες;

Ενυδάτωση: Το Α και το Ω

Η ενυδάτωση είναι στην κορυφή της λίστας όταν αναφερόμαστε στον καύσωνα της πόλης. Η αναπλήρωση των υγρών που χάνει ο οργανισμός κρίνεται βασική και αναγκαία. Δροσερό νερό, φρέσκοι χυμοί φρούτων και παγωμένα ροφήματα, θα βοηθήσουν στη διατήρηση της ισορροπίας της θερμοκρασίας του σώματος και της σωστής ενυδάτωσης του οργανισμού.

Και φυσικά ενυδάτωση χρειάζεται και η επιδερμίδα. Πρόσωπο, σώμα και μαλλιά χρειάζονται περισσότερη φροντίδα σε σχέση με το χειμώνα. Σπρέι νερού για το πρόσωπο και το σώμα θα σε δροσίσουν κατά τη διάρκεια της ημέρας ενώ οι μάσκες θεραπείας θα διατηρήσουν την υγρασία της επιδερμίδας και των μαλλιών σου.

Προστασία από τον ήλιο στην πόλη

Δεν είναι μόνο κατά τη διάρκεια της ηλιοθεραπείας απαραίτητη η αντηλιακή προστασία. Οι βλαβερές ιδιότητες της ηλιακής ακτινοβολίας δεν κάνουν διακρίσεις. Καπέλο, γυαλιά ηλίου, σωστός ρουχισμός και αντηλιακά προσώπου και σώματος είναι απαραίτητα αν κινούμαστε σε ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια. Η επιλογή προϊόντων με ενυδατικούς παράγοντες ή αντιγηραντικές ιδιότητες προσφέρουν διπλό όφελος προσφέροντας προστασία από το έγκαυμα και τις ακτίνες του ηλίου.

Προσοχή στο φαγητό

Τα πικάντικα φαγητά και τα λιπαρά ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος και δημιουργούν ένα αίσθημα δυσφορίας. Στον καύσωνα, ειδικά στην πόλη όπου οι επιλογές δροσιάς είναι λιγοστές, καλό θα ήταν τα γεύματα που προτιμούνται να είναι ελαφριά, σαλάτες, φρούτα, λαχανικά και κρύες χορτοφαγικές σούπες, τροπές με πλούσια διατροφική αξία. Άλλωστε, οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της ενέργειας και ζωντάνιας. Σε αυτή την κατεύθυνση, αν υπάρχει κάποια έλλειψη ή μη σωστή πρόσληψη, επιθυμητή είναι η λήψη διατροφικού συμπληρώματος, σε συνεννόηση πάντα με γιατρό.

Βιταμίνη C και Ε: Το δίδυμο του καλοκαιριού

Τη βιταμίνη C την έχουμε συνδέσει με το κρυολόγημα χάρη στην αμυντική της δράση με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ωστόσο, η βιταμίνη C είναι από τις πιο απαραίτητες για την αντιμετώπιση των υψηλών θερμοκρασιών. Αποδεδειγμένα, αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό την ηλίαση και την θερμοπληξία και προστατεύει από το ηλιακό έγκαυμα, δρώντας αντιοξειδωτικά και ενισχύοντας τη δράση των ιδρωτοποιών αδένων.

Σημαντική δράση στην φωτοπροστασία έχει και η βιταμίνη Ε. Δεν είναι τυχαίο που πολλά από τα αντηλιακά προϊόντα είναι ενισχυμένα με αυτή. Βοηθάει τόσο στην αποτοξίνωση του οργανισμού και την προστασία από το ηλιακό έγκαυμα.

Συμπληρώματα για αναπλήρωση ηλεκτρολυτών

Το καλοκαίρι ο ρυθμός εφίδρωσης, ειδικά κατά την άσκηση και όχι μόνο, αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό. Ο οργανισμός μέσω του ιδρώτα χάνει υγρά αλλά και ηλεκτρολύτες. Το πρόβλημα έρχονται να καλύψουν συμπληρώματα διατροφής για αναπλήρωση ηλεκτρολυτών όπως το κάλιο και το νάτριο κατά την άσκηση, ειδικά τους θερινούς μήνες.